Thursday, April 03, 2008

Boikot Produk Dari Belanda

Ramai sudah tahu dengan tindakan seorang ahli Parlimen Belanda, Geert Wilders yang menerbitkan filem menghina Al-Quran dan Islam. Perlakuan "sadist" ini mengundang pelbagai reaksi dari seluruh dunia. Ada yang buat tunjuk perasaan, hantar memorandum,bakar bendera dan sebagainya. Namun C-bOk rasa tindakan yang paling memberi kesan ialah dengan memboikot semua produk-produk/jenama dari Belanda sehinggalah Geert Wilders dan negara berkenaan memohon maaf secara terbuka kepada seluruh masyarakat Islam sedunia. Antara produk/jenama dari Belanda yang ada dipasaran adalah:

* Breeze * Dutch Lady * Dove * ING * Kjeldsens * Lipton * Lux * Phillips * Planta * Rexona * Shell * Sunlight * Sunsilk * Wall's

Kalau kita perhatikan produk dan jenama di atas, bukannya kita tidak ada jenama produk kita sendiri. Contohnya minyak kereta kita ada Petronas, teh kita ada Teh Boh, sabun kita ada jenama Fab. Kita tidak miskin dengan produk dan sebenarnya produk kita lebih bermutu dan harganya pun murah.

Oleh itu, C-bOk rasa tidak ada ruginya kita memboikot produk-produk ini dan menggunakan produk keluaran negara kita sendiri. Sewajarnya kita mengajar sedikit mat salih sadist ini bahawa kita bukanlah manusia kelas murahan yang boleh dilabelkan sebagai pengganas semata-mata kerana kita Islam.

No comments: