Monday, December 08, 2008

Terima Kasih RELA, Polis, Tentera, Palang Merah, Bulan Sabit, AMAN Malaysia dan lain-lain. Mana Bar Council?

C-bOk ingin mengucapkan takziah kepada mereka yang kehilangan keluarga di tragedi tanah runtuh Bukit Antarabangsa dan berharap mereka bersabar dengan musibah yang menimpa ini. Pasti ada hikmah disebaliknya.

Seperti biasa, bila berlakunya musibah seperti ini kita akan melihat ramai mereka yang akan menyumbang tenaga untuk memberikan bantuan. Tidak kira bantuan itu digerakkan oleh agensi-agensi Kerajaan yang terbabit di peringkat pusat mahu pun di peringkat negeri dan juga badan-badan bukan Kerajaan seperti Persatuan Bulan Sabit, AMAN Malaysia dan sebagainya lagi. Musibah kali ini juga melihat restoran dan juga pemilik hotel memainkan peranan mereka dengan menyediakan makanan percuma untuk mereka yang bertugas - lebih-lebih lagi tragedi ini berlaku di musim perayaan aidil adha.

Pasukan sukarelawan RELA juga turut memainkan peranan penting dengan menggerakkan anggota mereka untuk memberikan bantuan khususnya di dalam proses memindahkan penduduk dari kawasan terbabit. RELA? Ya! RELA yang mahu dibubarkan oleh Bar Council tu atas alasan banyak aduan terhadap salah laku RELA [Bagaimana pula aduan terhadap salah laku Peguam? Ada peguam yang melesapkan duit anak guamnya. Ada peguam yang menipu. Apakah BAR Council pun kena bubar kerana salah laku Peguam-Peguam ini?]

Tahniah kepada RELA [dan juga sukarelawan lain] yang menyumbangkan tenaga di kawasan tanah runtuh Bukit Antarabangsa. Di mana sukarelawan BAR Council?

1 comment:

Anonymous said...

Bar Council sibuk buat talk-talk. Tahun depan jumpa lagi.