Monday, April 26, 2010

Kenyataan Kurang Ajar

PRK Hulu Selangor sudah pun selesai. Petugas-petugas sudah pun balik kampong masing-masing. Yang tinggal hanyalah penduduk Hulu Selangor. Banyak yang dikatakan, banyak yang dicakap serta dijanjikan semasa kempen PRK di Hulu Selangor minggu lepas. Ada yang masih dalam ingatan. Banyak juga yang dah lupa sebab hari-hari orang bercakap dan berjanji.

Namun yang paling bertapak di dalam hati dan ingatan ialah kenyataan kurang ajar seorang pemimpin negeri yang pandai-pandai nak mengajar orang lain tentang politik sehingga Azan juga disamakan dengan politik. Ini ajaran mana ni? Ini pertama kali C-bOk dengar yang azan adalah sama dengan politik.

Dalam masa yang sama, percakapan beliau itu menyentuh kuasa mutlak Sultan Selangor berkaitan dengan hal ehwal agama di negeri Selangor. Pandai-pandai pulak dia nak ajar Sultan Selangor.

C-bOk harap perbuatan pemimpin politik gedebe ini tidak dibiarkan begitu sahaja. Kalau boleh jangan bagi dia jejakkan kaki dia di negeri Selangor ini. Kalau nak tunggang terbalik mempolitikkan agama, buatlah kat negeri sendiri. Kalau nak mengajar Sultan pun, ajarlah Sultan sendiri.

Jangan nak menyibuk di negeri orang lain.

No comments: