Tuesday, May 25, 2010

Gerakan Anti Samy Vellu: UNDI anda DIPERLUKAN!

Kemelut di dalam MIC semakin menggelegak apabila laman web rasmi untuk Gerakan Anti Sammy Vellu di lancarkan. Setakat hari ini ketika blog ini ditulis, sebanyak 93% telah mengundi supaya Presiden MIC itu meletakkan jawatan berbanding dengan 7% yang mahukan beliau mengekalkan jawatan.

Anak Sammy Vellu, Vell Parri yang dilantik ke dalam CWC oleh Sammy Vellu sendiri memburukkan keadaan apabila cuba mengaitkan UMNO di dalam kemelut MIC dengan menuduh UMNO sebagai penyebab kepada masalah-masalah di dalam UMNO. Tuduhan beliau itu adalah satu penghinaan kepada ahli-ahli UMNO, khususnya orang Melayu. Mana mungkin UMNO jadi penyebab, apabila yang melucutkan keahlian ahli-ahli (Lebih 100,000 orang menurut Dato' Subramaniam) yang tidak sebulu dengan Presiden adalah Sammy Vellu sendiri. Inilah punca sebenar kemelut di dalam MIC (Tiada demokrasi. Ahli di sekat bersuara)

Ketika UMNO dan lain-lain gabungan BN sedang berusaha untuk membuat perubahan demi perubahan supaya sesuai dengan suasana politik semasa yang semakin kompleks dan mencabar sesuai dengan peredaran zaman, Vell Parri membuat kenyataan yang mengguriskan hati rakan-rakan di dalam gabungan BN. Kenyataan anak Sammy Vellu ini celupar, kurang ajar, semberono dan tidak berpijak di alam nyata.

Sekiranya ada sesiapa yang mahu MENGUNDI sama ada Sammy Vellu perlu kekal atau melepaskan jawatan Presiden MIC, silalah klik di sini.

No comments: