Monday, March 10, 2008

Soal Perletakan Jawatan

"Saya tidak akan meletakkan jawatan kerana tidak merasa tertekan" - Abdullah Badawi.

Pak Lah berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui di Seri Perdana selepas kembali daripada mengadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. Ini adalah reaksi beliau selepas "ditekan" oleh mantan Perdana Menteri. Jadi, Pak Lah tidak merasa tertekan dengan mana-mana pihak walaupun wajahnya daripada malam PRU 12 jelas nampak tertekan (tension). Jadi apakah tafsiran kita dengan kenyataan beliau itu? "State-of-denial" still?

Kepada pemimpin-pemimpin BN khususnya UMNO segeralah bermuhasabah diri. Penyokong itu tidak semestinya orang yang memuji-muji sahaja. Sokongan juga datang dalam bentuk kritikan dan pandangan. Mereka memberi pandangan dan kritikan kerana mereka sayang. Mereka adalah pemegang saham sebuah organisasi yang besar - UMNO/BN. Mereka berhak memberikan pandangan dan ulasan sebagai pemegang saham seperti juga dalam mana-mana organisasi besar yang lain.

Sekiranya pandangan itu baik dan bernas, seeloknya dipertimbangkan. Setidak-tidaknya beralaslah apabila berkata-kata atau mengulas pandangan/kritikan itu. Kerana 5 tahun dari sekarang orang-orang ini seperti C-bOk juga akan meletakkan tanda "X" itu lagi. Jadi bangunkan negara ini bersama-sama kami dan bukannya dengan dua tiga kerat orang yang berkata-kata manis dan memuji-muji sahaja.

No comments: