Wednesday, March 26, 2008

Jangan Tangguh Pemilihan Kepimpinan UMNO

Datuk Mukhriz menggesa/merayu agar pemilihan kepimpinan UMNO yang dijadualkan pada pertengahan tahun ini tidak ditangguhkan. Sebaliknya ianya perlu dilaksanakan mengikut jadual.

Manakala pemimpin-pemimpin lain pula menggesa agar pemilihan itu ditangguhkan. Ramai juga yang tidak bersuara. Senyap dan kelu lidah untuk berkata.

Cadangan Datuk Mukhriz itu wajar dipertimbangkan. Namun seperti biasa, hanya beliau yang mampu bersuara menyuarakan apa yang sepatutnya dilakukan oleh UMNO, manakala yang lain langsung tidak berminat untuk menentukan "arah yang betul" untuk UMNO dan orang melayu. Mereka ini samada takut, tak minat atau langsung tak ambil peduli dengan survival orang melayu di negara ini.

Rata-rata, khususnya yang memegang jawatan parti marasakan inilah masanya untuk mendapat "lifeline" untuk beberapa bulan lagi dengan alasan untuk membina semula UMNO. C-bOk rasa, kalau nak bina semula UMNO tidak semestinya dengan membatalkan pemilihan. Proses pemiliham itu juga adalah salah satu proses pembinaan semula UMNO. Kalau ahli rasa kepimpinan sekarang perlu kekal, maka kekallah mereka sebagai pemimpin. Namun kalau ahli mahu menukar, maka pemimpin terimalah kenyataan.

Dengan menangguhkan pemilihan, rasa-rasanya gelodak hati ahli akan semakin membara. Takut nanti ada pula yang jatuh macam "nangka masak" - (sekadar memetik perumpamaan Datuk Sri Dr. Rais Yatim - ahli Parlimen Jelebu/kawasan C-bOk)

No comments: