Thursday, February 08, 2007

Menjana Pendapatan Lumayan Dengan Uptrend

Sudah lama C-bOk tidak update blog ini. Antara sebabnya ialah C-bOk agak sibuk dengan kerja. Bagi yang mengenali C-bOk pasti tahu bahawa C-bOk agak aktif dengan perniagaan MLM sehingga menjadi stokis di Sungai Buloh. Memang, C-bOk "flying high" sebagai stokis.

Namun langit tidak selalunya cerah, perniagaan C-bOk sebagai stokis sebuah syarikat MLM kecundang di tengah jalan akibat masalah yang diluar jangkaan apabila wujudnya beberapa kenyataan negatif di dalam akhbar tabloid harian daripada pengguna dan orang yang tidak bertanggungjawab sehingga menggugat jualan syarikat. C-bOk sebagai stokis turut merasa kesannya apabila jualan harian semakin menurun dan pelanggan semakin menghilang. Akhirnya C-bOk mengambil keputusan untuk menutup stokis bagi mengelakkan kerugian yang berterusan pada bulan Oktober 2006.

Hampir 4 bulan juga C-bOk bertapa mencari kesilapan di dalam perniagaan terdahulu. C-bOk juga mendaftar dengan beberapa buah syarikat lain untuk memulakan perniagaan baru. Namun, tidak bergerak sebagaimana yang dirancangkan. Tetapi C-bOk dapat merasakan satu aura yang lain dengan syarikat yang terbaru ini.


Bermula dengan membaca satu artikel di dalam sebuah akhbar tempatan berkaitan dengan perniagaan e-dagang, C-bOK rasa sangat berkobar-kobar untuk meninjau dengan lebih lanjut lagi peluang ini. Kebetulan pula, sebuah blog iaitu Mahaguru58 yang sering C-bOk ikuti turut mencanangkan peluang perniagaan e-dagang ini di laman blognya.

Setelah membuat carian di internet dan juga ke ibu pejabat syarikat ini untuk meninjau sendiri kedudukan syarikat, C-bOk mengambil keputusan untuk menghubungi Mahaguru58 dan menyatakan hasrat untuk menyertai beliau di dalam perniagaan e-dagang UPTREND.

Satu temujanji di atur dan kami bertemu di ibu pejabat Uptrend Network Sdn. Bhd. di Menara Choy Fook On, Petaling Jaya. Dan pada jam 11.00 malam, 7 Februari 2007, C-bOk secara rasmi menjadi usahawan e-dagang uptrend dengan nama perniagaan ZAINALKAYA. Kenapa ZAINALKAYA? Ya, C-bOk mahu jadi kaya. Matlamat C-bOk mahu mencapai kejayaan sebagai usahawan e-dagang dalam masa 1 tahun daripada hari ini.

Sesiapa yang berminat untuk bersama-sama C-bOk di dalam perniagaan ini bolehlah menghubungi C-bOk di 012-3022897 ataupun di email: zainalkaya@yahoo.com.my.

No comments: