Sunday, February 10, 2008

HTC Shift

C-bOk adalah seorang peminat gadget. Apabila ada sahaja gadget yang baru di pasarkan, selalunya C-bOk akan turut sibuk melihat produk tersebut di pasaran. Selalunya Kompleks Lau Yat di Bukit Bintanglah yang menjadi destinasi C-bOk.

Namun tak pernah C-bOk menulis di blog ini berkaitan dengan gadget-gadget tersebut. Berbeza dengan gadget terbaru yang dikeluarkan oleh sebuah syarikat elektronik terkenal dari Taiwan - HTC. Syarikat ini terkenal dengan produk-produk yang sudah popular di mlaysia seperti O2 dan juga Dopod. C-bOk sendiri menggunakan O2 Atom - sebuah PDA yang begitu berkuasa untuk menguruskan aktiviti seharian.

Kini HTC memperkenalkan sebuah lagi produk yang begitu berkuasa yang dijangka akan berada di pasaran pada bila-bila masa sahaja dalam bulan Februari ini iaitu HTC Shift. Daripada penelitian C-bOk di laman-laman web yang telah menggunapakai (test drive) produk ini, ternyata ianya adalah PDA yang begitu berkuasa. Antara kelebihannya ialah:
  • Windows Vista Business
  • Outlook email
  • 7-inch touch screen
  • 3G dengan keupayaan HSDPA
  • Bluetooh dan Wi-Fi
  • USB 2.0
  • SIM card slot

Melihat kepada keupayaan di atas, pengguna boleh mengakses email dan juga internet pada bila-bila masa di mana sahaja tanpa perlu mencari lokasi hotspot. Asalkan ada capaian kepada rangkaian telefon (GSM, GPRS, EDGE) kita sudah boleh merayau laman web. Menyemak email juga kini boleh dilakukan di mana-mana sahaja dengan kemudahan Direct Push Outlook Email. begitu juga untuk membuat kerja-kerja pejabat melalui Windows Vista business. Pastinya gadget ini akan popular di kalangan penggemar-penggemar gadget khususnya yang perlu sentiasa berada "dekat" dengan maklumat.

Maklumat lanjut berkaitan dengan HTC Shift boleh diperolehi di sini.

No comments: