Wednesday, September 28, 2005

Rafidah Aziz: Apa Dah Jadi?


Rafidah Aziz Posted by Picasa

Kes Dato' Seri Rafidah ni masih tak habis-habis lagi. Kesnya bukan lagi dibincangkan di kedai kopi tapi sudah dibincangkan di Parlimen. Kedua-dua pihak pro Kerajaan dan pembangkang sama-sama menghentam ketidakhadiran beliau di Parlimen dan juga kegagalan untuk memberikan jawapan yang memuaskan semua pihak tentang AP.

Hari ini ianya akan dibincangkan pula di mesyuarat Kabinet.

Apa-apa pun, C-bOk berpendapat beliau adalah salah seorang menteri yang berkaliber di zaman kemuncaknya. Banyak sumbangan beliau kepada ekonomi negara sejak lebih 20 tahun yang lalu. Sumbangan beliau ini tidak boleh dinafikan. Lihat sahaja di mana kita berada sekarang dan pastinya kita tidak boleh menolak begitu sahaja jasa-jasa yang telah beliau sumbangkan kepada negara.

Namun, masalah yang berbangkit sekarang ini agak serious jugak. Masyarakat dan rakan-rakan seangkatan dengannya mempersoalkan banyak perkara tentang beliau sejak akhir-akhir ini. Langkah terbaik adalah untuk beliau sendiri "memperbetulkan" keadaan ini dengan segera.

C-bOk harap kita tidak terus-terusan membuang masa dengan masalah ini. Ringkasnya jangan berterusan dengan "politik" baik di pihak pembangkang mahupun kerajaan. Kita sudah tidak punya banyak masa....

No comments: