Saturday, January 10, 2009

Kereta Baru EXCO Selangor/Perak

Beberapa hari lepas MB Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengatakan bahawa ekonomi tidak bagus dan oleh itu mereka tidak akan memberikan wang ehsan kepada setiap kanak-kanak yang mendaftar di kelas pra-sekolah sebagaimana yang dijanjikan di dalam menifesto Pilihanraya ke-12 yang lalu.

Hari ini pula terpampang di dalam akhbar Kerajaan Negeri Selangor menerima 12 daripada 14 buah kereta Camry yang ditempah oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk kegunaan Exco dan pegawai-pegawai kanannya. Kerajaan Negeri Perak juga menerima kereta Camry baru mereka semalam. Sebanyak 9 daripada 16 buah kereta berkenaan telah diterima daripada pihak UMW.

Sebelum ini MB Selangor beberapa kali menafikan yang Selangor akan menggantikan kereta rasmi mereka.

Beli kereta ada duit, tetapi menunaikan janji dalam menifesto kena ikut keadaan ekonomi semasa? Melihat kepada situasi ini [merujuk kepada kenyataan MB Selangor sebelum ini] adakah beliau seorang penipu atau tidak pandai berpolitik?

C-bOk melihat tindakan Tan Sri Khalid memberikan gambaran yang lebih buruk kepada ahli politik kerana suka cakap berbelit-belit. Dia kata orang BN tak betul. Orang BN penipu. Dia pulak macam mana? Orang cakap kalau jumpa ular dengan orang politik, bunuh orang politik dulu. Nampaknya macam betul je cakap-cakap orang tu.....

5 comments:

Fireroll said...

saya sokong....

Anonymous said...

salam bro.. khalid ibrahim tu :-) bukan khalid nordin

Zainal A. Kasim said...

Saudara Yazs,

Terima kasih. Saya sudah buat pembetulan.

Nad Eusoff said...

hai...macam2..
kufur nikmat ler..
sedih tgk palestin
sedih lagi tgk situasi nih

Anonymous said...

trengganu dgn merce tu cmaner lak bro?heran gak ek..dh ler negeri ke-2 termiskin..at least kerajaan perak dh wat study case betape membazir kos penyelenggaraan v6..brape duit rakyat nk loss dgn v6..harap hati bro ikhlas berkata2 dr akal yg benar2 berfikir..