Tuesday, December 02, 2008

Terkini: Tepat Seperti Ramalan - Mereka Juga Perkauman

Sah! Tepat seperti ramalan sebelum ini. Mereka juga perkauman. Sekiranya sebelum ini mereka mempersoalkan Ketuanan Melayu. Mereka mencadangkan kita hapuskan apa sahaja yang ada unsur-unsur Melayu. Apa sahaja yang Melayu tak boleh. Yang boleh ialah yang liberal. Yang saksama. Kata merekalah...

Namun sehari Mukriz bersuara sedikit tentang penghapusan sekolah aliran lain selain daripada aliran Kebangsaan. Atau ringkasnya kita hapuskan sahaja sekolah Cina dan sekolah India, sebaliknya semua pelajar dimasukkan ke dalam satu aliran untuk semua yang pasti akan menjamin satu masyarakat yang bersatu padu di masa hadapan - mereka semua terus melatah dan menunjukkan belang sebenar. Sekiranya dulu mereka anti Akta Hasutan. Kini Akta berkenaan hendak digunakan untuk menutup mulut Mukriz. Menutup mulut Melayu. Sungguh kurang ajar.

Mereka umpama "mengata dulang paku serpih, mengata orang mereka yang lebih". Mereka melenting. Tak boleh sentuh lansung tentang mereka. Jelas mereka plastik. Mereka berlakun lebih. Menuduh orang Melayu perkauman. Tetapi sifat perkauman mereka lebih tebal. Daripada pemimpin parti Kerajaan - mahupun parti pembangkang yang berteraskan kaum itu. Semuanya sama. Ada seorang itu, sungguh celupar. Buka mulut sahaja - kenyataannya menyakitkan hati. Bercakap tanpa jiwa. Angkuh!. Dan mereka ini mengaku sebagai pemimpin. Pemimpin kepala bapak kau!

9 comments:

. said...

saaya setuju. mereka bukan memperjuangkan "malaysia" tetapi kaum masing2. nampaknya org melayu saja yang terhegeh2 bercakap soal perpaduan.

Anonymous said...

Mukhriz is the last malay standing dan dia jantan (ade telur) jika di bandingkan lain yang masing ade kepentingan peribadi dan chukong.
Saya doa beliau terus maju ikut jejakin semangat melyu ayahandanya TDM.
Datuk Mukhriz jangan undur walaupun semua orang yang depani olih Lim KS dan DSAI dan lain rasisst dan liberal menghujan bidasan.
Owang Melayu perlu suara Melayu bukan suara UMNO atau Pas,PKR jauh sekali (ertsaz DAP/PGRM) dalam perkara yang di timbulkan olih orang bukan Mealyu.
Memang ramai melayu sendiri yang tak mahu juangkan hak dan kepentingan melayu kita gagal.
C BOK terima kasih , ramalan tepat.
anda kena kerja kuat kerana perang saibar hentam melayu tidak akanberhenti.
Nak pulihkan keadaan sekarang, memang susah kerana pempinan melayu sudah di lemahkan.
Rassit Wong Chun W mengunakan temuramah DYMM nak mengajar owang melayu(out of contek) berkait dengan perhubungan antara kaum.
C BOK ,Salam hormat dan terima kasih
arjuna waspada

Anonymous said...

Inilah jenis manusia yang kita sedang berdepan sekarang

Zahar said...

Tapi lihat lah nanti, pasti kerajaan akan keluar statement menyokong atau beri sandaran kepada non-Melayu dan akan menghentam Mukhriz, tunggu dan lihat.

Camna orang Melayu nak support kerajaan atau UMNO kalau UMNO dok buat perlekeh bila kepala Melayu kena injak?

wakketar said...

sokong usul hanya satu aliran sekolah di malaysia. Perpaduan bermula di sekolah (seperti kata2 pemimpin2 politik). Semua program untuk perpaduan ( yang terbahru RIMUP) dilonggokkan di sekolah kebangsaan sahaja. Ada sekolah2 cina dan tamil buat program RIMUP tu?

Anonymous said...

Org melayu harus menyokong dan berdiri teguh bersama mukhriz dlm isu ini.mengharapkan yg lain2 hampas semuanya.sekrg org melayu terang2 dipijak kepala maka tugas kita utk menyokong saranan mukriz ini.

Teknologi Baru said...

Alah...Mukhriz tu berlakun je...
nak menang ketua pemuda umno lah katakan ...sekarang ni musim mempergunakan semangat kebangsaan masing-masing untuk kepentingan politik....dah menang nanti diamlah dia...Mukhriz bukan jenis sanggup masuk penjara demi perjuangan...
jenis tumpang semangkok adalah .

Anak Pantai Merdeka said...

Apa jua isu yang menyentuh soal kaum akan dipertikaikan, siap dengan "report police" sekali. Tak kira parti apa pun. Maknanya setiap parti itu mewakili kaum tertentu.

Orang politik akan mengambil kesempatan atas isu-isu sebegini bagi kepentingan tersendiri.

Perpaduan hanyalah dimulut, hakikatnya kita belum mencapai tahap perpaduan yang sebenarnya.

Dalam UMNO sendiri pun masih belum ada perpaduan yang "solid", sebab tu bila ada pemilihan UMNO, akan akan bermacam-macam kapal dan berlainan nakhoda.

Apalagi kalau berlainan parti, walaupun dalam satu komponen, matlamat masih tidak sama kecuali orang Cina walaupun parti berbeza parti tapi matlamat pasti sama dalam isu-isu perkauman, mereka tetap bersatu.

Melayu bila lagi!!!!

kawaii_desu said...

saya cukup tak suka bila kayu ukur tu adalah kesanggupan masuk penjara.

merapu, nonsense... Tunku Abdul Rahman tak masuk penjara pun dulu masa nak memerdekakan M'sia... A decent, civillised negotiation.

kita nak ketua yg blh memimpin, kalau asyik keluar masuk penjara bila nak pimpinnya. layak ke??

kita tak mau hooligans as leaders, hanya tau menjerit, keluar dewan parlimen kalau tak setuju, aiseh, so childish laaa