Sunday, May 24, 2009

Saya SOKONG Mogok Lapar Di Perak!

1. Pakatan Rakyat di Perak telah membuat keputusan untuk melancarkan mogok lapar selama 72 jam bermula 26 Mei 2009 ini di kawasan Wisma DAP Perak;

2. Saya sokong sepenuhnya cadangan Pakatan Rakyat (DAP?) Perak ini;

3. Apabila seseorang menjalankan mogok lapar, maka mereka tidak makan dan tidak minum (kalau makan dan minum bukanlah di namakan mogok lapar...);

4. Apabila seseorang tidak makan dan tidak minum, maka ia akan kelaparan;

5. Di dalam keadaan kelaparan dan kehausan, sekiranya mereka tidak cepat-cepat makan atau minum, mereka boleh menjadi kebuluran;

6. Berdasarkan kepada kajian sains yang telah dijalankan oleh pakar-pakar sains di seluruh dunia, kebuluran boleh membawa kepada kematian (ini bukan C-bOk yang cakap, tetapi pakar-pakar sains yang cakap);

7. Eh! mati......? Mungkinkan kematian akan menyebabkan tidak ada lagi gangguan politik melampau di Perak kerana mereka-mereka yang sering mengganggu ini sudah kebuluran?;

8. Dengan tiadanya gangguan melampau, maka politik di Perak akan kembali aman damai;

9. Maka C-bOk rasa, eloklah kita sokong mogok lapar di Perak;

10. Nak mogok sampai PRU ke 13 pun ok (bukan C-bOk cakap, tetapi kartun Senyum Kambing yang cakap);

He he he........

7 comments:

ustazSAID said...

Salam, jgnlah sampai mcm tuan...kesian durang, nanti bini jd janda, anak jd yatim...tp klu nak silakan...mogok 72 jam mana patut alang-laang!

blogresipi said...

Depan orang je kot mogok lapar. Waktu orang tak nampak diaorang tentu makan.

Lebih baik memasak dari fikir pasal pakatan rosak ni.

Anonymous said...

Mogok jangan tak mogok...mogok sampai mati...hahahaha....tak larat nak tengok karenah dia orang ni...suka hati kau orang la..politiking melampau tahap keemak

:HeroPunGgok:

Anonymous said...

Pakatan Rakyat mogok lapar? wakakakaka kelakar tul..masa bulan pose korang sibuk2 nak makan..(ini khas utk org pakatan melayu)..skg sibuk2 nak mogok lapar..PR yg bukan melayu plak..baik korang tak yah nak provok2 utk mogok lapar..makan lagi best..bodo punya pakatan rakyat..

Anonymous said...

mogok-mogok n pose kata nyer...
yg kapir mogok yg islam pose...
tiba2 terpikir mcm mana dia punyer doa pose ek...

sahaja aku berpose esok hari...kerana.. eh kerana sapa ek? nk kata kerana Allah Taa'la pun tk leh.. kerana Pakatan Rakyat kot? errr kerana mogok lapar... eh tk paham laaa....

flo said...

nanti zambry kesian tgk korang tak mkn...nanti zambry blanje ye...tp jgn la kata blanje tu rasuah plak...blanje tu supaya nyawa depa tak tercabut

Scorfield said...

Nak mogok lapar ke, puasa sunat ke, teruskan lah. Tapi yang pegi belarak di jalanraya, berhimpun depan SUK, pakai coat tengah-tengah panas tu buat hape?

Dah mogok lapor, dok la diam-diam kat rumah mcm Mahatma Gandhi buat. Dah puasa sunat, banyakkanlah amalan sunat lain. Saya mohon mencadang.