Friday, May 22, 2009

Tuntutan Taraf Bumiputra: Ibrahim Ali Ada Jawapannya

Semalam, pemimpin pertubuhan haram Hindraf yang baru dibebaskan daripada tahanan ISA, M. Manoharan yang juga ADUN Kota Alam Shah, membuat tuntutan taraf Bumiputra bagi semua rakyat Malaysia yang dilahirkan selepas kemerdekaan negara.

Ketika mengulas perkara ini, Datuk Ibrahim Ali, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) berkata:

1. M. Manoharan perlu mencermin diri sebelum membuat tuntutan yang "merepek" dan "tidak munasabah";

2. Tuntutan itu tidak perlu dilayan kerana ia adalah kontrak sosial yang telah dipersetujui sejak sebelum merdeka lagi;

3. M. Manoharan buta sejarah;

4. "Kalau hendak taraf Bumiputra, baliklah ke India, di sana dia boleh dapat taraf Bumiputra"
Kenyataan diatas adalah dibuat oleh Datuk Ibrahim Ali (dipetik dari akhbar Utusan Malaysia 22 Mei 2009). Bukan saya yang kata. Tapi ramai yang setuju.....

He he he....

13 comments:

Syed Zul Tojo said...

Tu sebab ramai kata orang macam Ibrahim Ali perlu lagi

Zainal A. Kasim said...

Tojo,

Saya setuju.

azlan said...

Hehehe

Senangnya, kalau macam tu saya pun boleh jawab

SiamangBukit said...

Menarik point yang paling akhir.

SiamangBukit said...

Perkasa harus bertanding di Penanti.

pakteh said...

Lihat senario yang akan terjadi jika kerajaan tidak mengekang PENAGGANAS HINDRAF aka LTTE Malaysia di blog
http://www.betoika.blogspot.com dalam posting terbaru.

Anonymous said...

Ibrahim Ali je bersuara,pemimpin UMNO diam ajee...kenapa ye.

Anonymous said...

Ibrahim Ali aje bersuara, mana pemimpin UMNO yg lain..

Fireroll said...

saya setuju dengan kata2 Ibrahim Ali...
tapi tu la, xkan dia seorang aje...
semua pemimpin Melayu kena bersatu....

Anonymous said...

pemimpin umno dah kena kunci mulut, takut hilang undi. pemimpin di pakatan rakyat lagilah bingai, bersekongkol dgn hindraf

LeeSlimShady said...

Ibrahim Ali yang di jadikan rujukan,pendirian pun macam lalang sekejap ke barat sekejap ke timur,

Hindraf cuma menuntut yang ada dalam perlembagaan,Kenyataan Ibrahim Ali tu bagaikan seorang islam yang dah Murtad sebab Nabi pun tak pernah menafikan hak sesuatu kaum tu walaupun pun kaum tu bukan ISlam,
nih Pak teh nak tanya ,pengganas LTTE dah lenyap dari dunia ni....

apa pulak alasan nak kaikan LTTE dengan HINDRAF?

tolong pikir pakai Otak

Anonymous said...

thanks for this nice post 111213

Anonymous said...

hi, good site very much appreciatted