Wednesday, April 02, 2008

Kenyataan Yang Wajar Difikirkan Bersama

Berikut adalah beberapa kenyataan yang wajar difikirkan bersama oleh orang-orang Melayu, khususnya ahli-ahli UMNO. Hanya dengan kesediaan untuk muhasabah diri barulah kita mampu untuk membina semula kekuatan ketuanan Melayu di tanah air tercinta ini:

“Golongan muda, terutama yang berpendidikan kini menjadi tersisih dan menjauhi UMNO”. Datuk Mukhriz Tun Mahathir, Ahli Parlimen, Jerlun

Mukhriz juga mengulas apa yang terjadi kepada UMNO hari ini ialah akibat pemimpin UMNO ada ‘Budaya Takut’; “Takut hilang jawatan, takut hilang kontrak, takut tidak mendapat sokongan Kepimpinan”. Datuk Mukhriz Tun Mahathir, Ahli Parlimen Jerlun

“UMNO dipimpin oleh ramai yang suka ‘mengangguk”. Dr. Haji Mohd. Fuad Zarkashi, Ahli Parlimen, Batu Pahat

C-bOk pada dasarnya melihat ada kredibiliti kepada kenyataan-kenyataan di atas. Sebagai seorang pemerhati dan tidak aktif di dalam politik, C-bOk berpendapat, suara orang ramai/rakyat tidak diambil berat oleh pihak-pihak yang berkuasa. Ini bukan sahaja di peringkat kepimpinan tertinggi, tetapi berlaku juga di peringkat kepimpinan kecil (kawasan dan bahagian).

C-bOk berharap semua ahli UMNO dan orang Melayu segera mencari satu titik penyelesaian ke atas kemelut umpama "api dalam sekam" yang berlaku sekarang ini.

1 comment:

Hasbullah Pit said...

Terima kasih kerana membuat pautan ke bera s padu, dan anda akan menikmati jusnya.