Tuesday, April 01, 2008

Zam Mydin!

"Zam: Dr. M to blame, too"

Datuk Seri Zainudin Mydin mengatakan bahawa Tun Dr. Mahathir juga bertanggungjawab terhadap prestasi buruk UMNO dan BN dalam PRU ke 12 baru-baru ini. Pendapat itu adalah berdasarkan "His credibility influenced people to believeing what he said". (statement dalam bahasa Inggeris ini di terjemahkan oleh penulis akhbar The Star edisi 31 March. Kalau Datuk Zam bercakap dalam bahasa Inggeris, kenyataannya mungkin tidak sebagus ini dari segi grammarnya)

Soalnya, sudah tahu yang Tun Dr. Mahathir mempunyai "kreadibiliti", kenapa yang hang pergi asak dia sampai ke dinding? Bukan hang saja, kuncu-kuncu hang, pak pencacai hang, tukang kipas hang, dari atas sampai ke bawah. Semuanya pakat pi belasah TDM. Yang ada ciri-ciri nak sokong pandangan TDM semuanya kena cantas.

Sepatutnya, sudah tahu yang TDM tu ada kredibiliti, gunakanlah kelebihan beliau untuk memastikan sokongan berterusan kepada UMNO/BN. Bukannya dengan cara meletakkan TDM setaraf dengan "pariah politik". Pandangan beliau tidak semestinya kritikan membuat tuli. Sebagai orang lama UMNO/BN banyak pandangannya yang bagi pandangan orang ramai/rakyat, masih relevan dan evergreen. Dengan menolak sama sekali pandangan TDM, maka Zam dan orang-orang yang seangkatan dengannya menidakkan tahap pemikiran dan IQ rakyat yang lebih tinggi daripada dia/mereka.

Itu pun tak faham...

1 comment:

Anonymous said...

tibai Bro c-bok jangan tak tibai, Bro Zam ni ibarat kacang lupakan kulit..masa mula2 kalah kata ada golongan professional muda yg cuba nak ambik aleh kuasa dari Plah(KJ la tu)...heheh, apo nak di kato..(",)
Bro Zam screwed big time when he attack Bro Anwar by showing clips of Bro Anwar's antic... itu bukan budaya melayu Bro Zam..tst...tst..tst..apa pun guna la otak sikit, heheh..apo nak di kato...cendoi satu!! (",)