Wednesday, March 25, 2009

Eli Wong Makan Gaji Buta?

Bertuah sungguh gadis bernama Elizabeth Wong ini. EXCO Negeri Selangor yang bersidang hari ini membuat keputusan untuk menyambung cuti Elizabeth Wong atas alasan polis belum selesai membuat siasatan ke atas kes bogelnya.

Kalau tak silap C-bOk ini kali kedua [mungkin kali ketiga] cuti Elizabeth Wong disambung. Bila "bercuti" maka gaji jalan. Kiranya Elizabeth Wong makan gaji buta la. Dia sudah tidak balik rumah sejak lebih sebulan lalu. Rumput di rumahnya pun sudah naik lalang. Teman lelaki Melayunya bernama Helmi juga masih gagal dikesan. Waran tankap sudah pun di keluarkan.

Elizabeth Wong bukan sahaja seorang wakil rakyat yang mewakili Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan. Beliau juga adalah seorang Exco. Dia ada dua gaji. Dua-dua gaji dia sebat sambil sakan bercuti. Dia tak minta pun, ahli mesyuarat kerajaan negeri Selangor yang "bermurah hati" meluluskan cuti untuk beliau.

Adakah ini tindakan yang wajar? Bagaimana sekiranya polis mengambil masa dua tahun untuk menyiasat kes ini? Adakah beliau akan terus diberikan cuti bergaji seperti sekarang ini?

Kerajaan PR Negeri Selangor nampaknya tidak peka dengan kebajikan rakyat. MB dan exco-exconya nampaknya "melindungi" rakan separti mereka yang "mempunyai masalah". Sementara itu rakyat di Bukit Lanjan di biarkan tanpa wakil rakyat yang sepatutnya berkhidmat untuk mereka.

Sekiranya perkara yang sama berlaku di kalangan ADUN atau MP daripada BN sudah pasti berbuih mulut mereka menyalak-nyalak di setiap peluang perhimpunan. Pastinya juga sekiranya Elizabeth Wong berada di pihak bertentangan, isunya akan dijaja di tiga Pilihanraya Kecil yang akan diadakan minggu depan.

Aaah...! Bosan dengan politik cakap tak serupa bikin Pakatan Rakyat. Hipokrit tahap gaban!!

No comments: