Sunday, November 08, 2009

Kelantan Menang

Kelantan menang bergaya di Bukit Jalil. 65,000 orang yang hadir menang sorak. Mereka juga menang pertandingan membaling mercun, membakar kerusi stadium dan membaling botol air ke dalam padang permainan. Seorang mendapat anugerah pembaling batu terbaik kerana membaling batu sehingga mengoyakkan kepala seorang jurukamera RTM.

Manakala Negeri Sembilan menang Piala Malaysia 2009 selepas menewaskan Kelantan 3 - 1.

Tahniah Negeri Sembilan, kerana menang dengan bergaya.

12 comments:

Anonymous said...

Petugas stadium yang nak padamkan kerusi yang dibakar oleh penyokong Kelantan ini juga turut dibaling botol air dan batu. Kasihan dia. Perkara ini mengingatkan kita pada peristiwa PRK Bagan Pinang. Bukan main ramai penyokong Pas datang dari segala ceruk. Berlagak samseng. Tapi akhirnya BN berjaya memenangi hati rakyat. Rakyat bencikan keganasan dan cara gedebe Pas.

Anonymous said...

kalau tengok mula2 masa awal masuk stadium bukan ramai penyokong pas. hampir 2/3 dibanjiri. Ramai juga kibar bendera Pas. Bila dah kalah dia bakar bendera tu agaknya.

Anonymous said...

Jahanam sungguh tulisan kau ni bengong.............. sial..........anak haram,,,,,,,

Anonymous said...

BABI SUNGGUH...
KALU MU NAK TAU GAT...
ANAK ORG UMNO KELANTAN LA HOK JADI BERUK DI STADIUM TADI...
ORE PAS DIA XWAT G 2...
JAHANAM PUNYA NATE ANAK ORG UMNO KELANTAN

My Longest Yard said...

Baca sini...

http://nasionalis1982.blogspot.com/2009/11/sketsa-piala-malaysia.html

Anonymous said...

pada saya bukan orang umno atau orang pas harus disalahkan, budaya negatif segelintir orang kelantan seharusnya dipersalahkan...

namun janganlah kita menjadi tukang serkap mengapikan lagi kemarahan dan kebencian... bukan semua orang kelantan begitu...

kebaikan orang kelantan tidak pernah dihebah tetapi kejahatan yang dicari...beginilah sikap manusia..seharusnya penulis lebih bijak memberi ulasan dan penilaian.agar mana2 pihak tidak terasa, cara penulisan penulis membuatkan orang kelantan yang tidak terlibat pun terkena tempiasnya...

Kelantanese...

ARYIANA said...

apa2 pun tahniah buat n9 dan penyokong2 nya kerana mampu bersabar denganm perangai penyokong kelantan....hadiah buat Yang Dipertuan Besar N9....

Anonymous said...

Susah juga, kalau dah buat perkara tu tapi tak ngaku. Adakah orang umno kelantan nak bawa masuk bendera pas ke dalam stadium..lu fikirlah sendiri.

BelokKiriKanan said...

jangan politikkan bolasepak. bolasepak hak Umno dan Pas.juga jangan salahkan orang Kelantan keseluruhannya kerana daripada 65 ribu penyokong Kelantan, cuma dalam 1 ribu sahaja yang bengong....dan yang bengong itulah yang menonjol, sedangkankan 64 ribu lagi baik-baik.

Anonymous said...

BENGONG ORG PAS NI..GI TENGOK BOLA BAWAK BENDERA PAS GUANA GITU,
PASAL BAKOR KERUSI TU..MEMEANG PUOK PAS GITU MAROH BILA KALOH,BILA MENEG CAKAP BESAR....
LAGI PONG PUOK TU SUKO BUAK DEMONTRASI..PELAJEREN TAK DOK...

Anonymous said...

payah klu penyokong fanatik nie.. sll buat benda tarak pakai otak py..

drjoe said...

jangan nak salahkan org UMNO kelantan pulak!!!!

masa pertandingan bendera PAS yang dikibarkan..

so....mereka semua adalah penyokong PAS!!!!

perangai macam beruk hutan...