Tuesday, November 03, 2009

Tanah Runtuh Di Selayang: Tak Ada Fatwa Ke?

Minggu lepas semasa kejadian jambatan runtuh di Kuala Dipang, Perak macam-macam fatwa keluar. Rata-rata fatwa itu mengaitkan kejadian jambatan runtuh itu dengan bala terhadap Kerajaan Negeri yang diketuai oleh Barisan Nasional.

Semalam satu lagi kejadian berkaitan dengan "runtuh". Kali ini ianya berlaku di Selayang, Selangor sehingga jalan dari Rawang ke Kuala Lumpur terpaksa di tutup.

Tak ada siapa-siapa yang nak keluarkan fatwa ke? Atau takut nak keluarkan fatwa sebab kalau guna formula fatwa yang sama seperti di Kuala Dipang, maka ianya salah Kerajaan Negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat. Maknanya bala diturunkan terhadap Kerajaan Negeri.

Seperkara lagi, C-bOk perhatikan tidak ada pula Ketua Menteri dan Presiden parti yang datang melawat tanah runtuh ini. Mungkin sebab negeri ini bukan diperintah oleh Barisan Nasional, jadi tak kan nak malukan kawan. Apa-apa pun sebarang tindakan mestilah bedasarkan kepada "political milleage", Ya tak....

2 comments:

Arif Omar said...

ada fatwanya. khalid tergagap-gagap. jadi tanah mula bergetar. dia gagap lebih semalam kerana ramai pemimpin PR dituduh mahlamah pagi ni. he he he

LiL' Nazrith Wardrobe said...

saya warga selayang dan rawang..
bukan kerana fakta..
karam singh walia penah mengulas pembangunan berdekatan dengan MPS semasa pemerintahan KHIR TOYO sehingga ke Khalid lagi melalui siaran TV3..
masalahnya pihak MPS tidak pernah mengambil pusing hal2 ini..
berbagai alasan diberikan..
berbagai komen dan ulasan diberikan.
padahnya semua warga rawang dan selayang menerima musibah hari ini.