Saturday, February 21, 2009

Muslimah Contoh?

Heroin utama telah pun meninggalkan negara untuk menenangkan fikiran. Namun catatan terhadap apa yang berlaku masih lagi hangat di alam maya.

Dalam meneliti blog demi blog yang mencatatkan tragedi yang menimpa Eli Wong, C-bOk tertarik dengan gambar ini. Daripada 18 orang yang terdapat di dalam gambar ini, 9 (50%) daripadanya adalah Muslimah (bertudung).

Apa tujuan mereka hadir ke sidang akhbar ini?

Mempertahankan "kebebasan" Elizabeth Wong dengan perbuatannya?

Adakah setiap Muslimah itu tahu apa yang dilakukan oleh Eli dan teman-teman lelakinya? Dan bagaimanakah Muslimah-Muslimah ini memberitahu kepada anak-anak mereka tentang kewajaran kehidupan peribadi Elizabeth Wong?

10 comments:

Anonymous said...

Muslimah @menyemak ni nak belajo macam mana nak kankang sama macam eli,, tu yang beria-ria tu sokong eli, mursyidul nyayuk pun dah sokong kalau nak telanjang pun tak pa.... sikit lagi gambar lolo,zuraidah terpampang yang terkangkang la,,, jangan risau anda tak hilang maruah,,, jurugambar je tidak bermaruah.

Jiwa Merdeka said...

Saya fikir isunya ialah Eli telah dianiaya atau dijadikan mangsa, kerana gambarnya diambil ketika dia tidur dan disebarkan kepada umum.

Tentang bagaimana kehidupan Eli dan hubungannya dengan teman lelakinya, saya rasa itu bukan isu.

Pada prinsipnya Islam tidak menyuruh kita mendedahkan keaiban seseorang, dan menjadikannya sebagai isu politik.

Mungkin pendirian wanita PAS adalah berdasarkan prinsip ini?

Nasionalis said...

Di depan Irene Fernandez dan Teresa Kok

Ibnu Zaim said...

Salam Tuan Zainal

Itulah bodohnya orang melayu kita ni.. Mentang- mentang kroni dia di sokongnya si Eli tu, membabi buta tak kira betul atau salah.. Lepas tu baru sedar.. hayya.. bukankah itu Assabiah namanya.. hehehe.. jawab..jawab..

Eli nak separuh bogel ker, nak telanjang bulat ker.. tak jadi hal di rumahnya,tapi yang menjadi masalah siapa ambil gambar dia tu.. Nak kata suaminya dengar cerita si Eli belum kahwin lagi.... Orang gaji kot.. kalau dak mungkin penceroboh atau ada oreng yang rapat dengan si Eli.... Hehehe... Siapa Itu.. Pikiak sendirilah bib..

Anonymous said...

Wanita PKR/PAS peluk dia sebab nak jage hati orang lain beb.
nak jage hati orang
sebab ape? dapat undi dari bukan islam .
Tergadai lah kain tudung laboh sampai akhlak dan syariat pun lupa.
Apa kah nilai akhlak dan syariat ?
Ade harge ke ?
Setuju ngan subhat maksiat ke ?
changkat lobak
arjuna waspada.

BERANIKAN HATI said...

Muslimah PAS ni semua nya BODOH dan BINGAI tak sedar di peralatkan

BaNi MusTajaB said...

Assalamualaikum Wr.Wb
Para ibu berkerudung itu pasti punya cara sendiri dalam menjelaskan kepada anak-anak mereka.
Saya lebih senang khusnudzhon kepada mereka.
Terima kasih.
Waalaikumsalam Wr.Wb

adik Nizar said...

Tuan Zainal,

minta tolong u tulis satu cerita bertajuk " Blogger Fanatik" cth mcm SUKJ..ckp mcm sampah idea mcm budak skolah tadika..baruah negara..ini cadangan sahaja..sbb saya teliti Blogger SUKJ semua mcm sampah..

Sekian..

Zainal A. Kasim said...

Adik Nizar,

Pandangan anda tentang blog dan blogger berkenaan adalah amat tepat sekali.

Blogger berkenaan merasakan dia seorang sahaja yang betul. Saya malas nak melayan dia. Kita ikut dia, kita pun jadi kepala "tak betul" macam dia nanti.

Tengok lah nanti. Kalau ada idea, Insyaallah saya tulis tentang blog itu.

mie said...

terlintas juga di fikiran,

ada betul juga orang kata,,,

salah orang terus kita nampak, tapi salah sendiri... hmmm...